Direktlänk till inlägg 7 april 2015

Lyssna på en snart 4 åring

Av fdensamstaende - 7 april 2015 19:56

dottern är väääääldigt verbal. Redan för ett år sen kunde hon "spela" ut oss. "Hemma hos pappa får jag sova på soffan" och dylikt. De är inte dumma barnen. Mycket min dotter säger tror jag verkligen på men jag har fått lära mig att sålla. Verkligen. En gång påstod hon att henns pappa puttade henne flera ggr trots att hon inte ville det. Jag frågade henne självklart om det ett x antal ggr och till slut så visade sig att han PUSSADE på henne trots att hon inte ville. 😂. Det kan jag stå ut med. Har även fått höra en del andra tokiga saker som hon fått förklara eller man sållat lite lätt och förstår att det inte är så. 

Dock har jag fått en och annan blåsning från hennes pappa gällande sånt. En gång fick jag ett samtal om att dottern berättade för honom att jag hade sagt att hans nya var en gammal kärring. ( saken hör till att jag inte pratar skit om dem inför min dotter skulle aldrig komma på tals då hon älskar dessa människor ovillkorslöat och att jag inte ens träffat henne då exet inte presenterat oss på 1,5 år). Fick då snällt förklara att eftersom jag fyllt år veckan innan gått och sagt att mamma blir gammal tant/körring på söndag. Hon har då frågat hur gammal hennes pappa är och min nya sambo var och jag sagt att de var gamla gubbar. Hans sambo kom inte ens på tal. För mig är detta inget som är konstigt. Sa till honom att istället för att ringa och blåsa huvudet av mig kan man ringa och fråga i normal samtalston om vad det handlar om. Men han trodde fortfarande inte mig. Han trodde mer på hans dotter. Säger med dett inte att man inte ska lyssna på sina barn men man kan gott kolla upp saker och ting. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fdensamstaende - 7 april 2015 14:26

Japp så är det.. efter många om och men har jag lärt mig att bita ihop.. även genom de fulaste orden och dumheterna. senast i förrgår fick jag bita ihop...   pratade med dotterns pappa. Hon ville så gärna bjud apå jordgubbar och vindruvor sin s...

Av fdensamstaende - 7 april 2015 13:51

snabbt och lätt så har jag startat denna blogg.. inte för att smutskasta någon utan mer för min egen skull...om vad som händer... alla vändningar... diskussioner och känslor.   I sommras för exakt 2 år sen... fick jag nog. Nog av att spendera...

Presentation

fd ensamstående mamma till en grym dotter. Ny sambo med två bonusbarn varannan helg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards